and more...
piątek, 29 marca 2013

Święta święta - u mnie pieczenie pełną parą, smakowity mazurek już się dumnie pręży, sernik także leżakuje i pokaźna baba zza szybki piekarnika już się wylewa z foremki. Czyli jest jak być powinno. Jak już wspomniałam, chwilowo nie mam lustrzanki, więc zdjęć nie będzie, chyba, że zwykły aparat kompaktowy podoła, to może coś się pojawi. Póki co, wykopany z archiwum pyszny mazurek, po którym zostały jedynie słodkie wspomnienia z zeszłorocznych świąt i mimowolne odruchowe oblizywanie ust. Jaki to mazurek? Taki jak wszystkie - słooodki!

Mazurek porzeczkowo-kajmakowy

Składniki:

Kruche ciasto:

100 g masła
80 g cukru pudru
2 jajka
cukier waniliowy
100 g zmielonych orzechów - dowolnych, u mnie laskowe i włoskie, w proporcjach, nie pamiętam ;)
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,25 szkl. mleka

Pozostałe składniki:

250 g masy kajmakowej z puszki
3/4 słoika dżemu z czarnej porzeczki
1,5 tabliczki czekolady

Przygotowanie:

Masło utrzeć z cukrami, dodać jajka, dalej ucierać, następnie mleko i na końcu przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz zmielone orzechy. Wymieszać, wyłożyć na wysmarowaną masłem i posypaną bułką tartą blaszkę i piec ok. 30 min.

Upieczony spód posmarować dżemem, wylać masę kajmakową (wcześniej może być troszkę podgrzana, żeby się lepiej rozsmarowywała. Całość udekorować polewą czekoladową (czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, lub w  garnku z niewielką ilością masła, można dodać trochę więcej masła lub śmietany kremówki, będzie się lepiej rozsmarowywać. Schłodzić w lodówce.

Nie pamiętam, ale musiał być bardzo szybko zjedzony, bo nie mam zdjęć z przekroju, jak wyglądał po przekrojeniu... musicie go sobie wyobrazić albo najlepiej sami upiec :)

sobota, 23 marca 2013

Ciasto trochę nie w moim stylu, bo ani nie kruche ani nie ucierane, za to biszkoptowe - tak zmusiłam się ;p bo wykończenie, to co nad biszkoptem, jest tak pyszne, tak pyszne i lekkie, że nie kruchy zbity spód byłby tu po prostu nie na miejscu. A tak, mamy tu coś a'la delicje. No i rzeczywiście jest delicious....

Śmietankowo-serowa delicja

Składniki:

Biszkopt:

5 jaj
160 g cukru
1 szkl. mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
 

Masa:

0,5 kg sera
500 g śmietany 30 %
1 cukier waniliowy
150 g cukru
żelatyna

dodatkowo:

dżem brzoskwiniowy
delicje pomarańczowe
 

Przygotowanie:

Upiec biszkopt (jajka ubić, dodać cukier, pod koniec ubijania mąkę i proszek do pieczenia). Piec ok. 25 min w temp. 180 stopni.

Masa:

Ser utrzeć z cukrem. Schłodzoną śmietanę ubić z cukrem waniliowym i odrobiną cukru pudru. Dodać rozpuszczoną w wodzie żelatynę. Połączyć z serem.

Upieczony, ostudzony biszkopt posmarować dżemem, wyłożyć część masy serowej, następnie, na to ułożyć delicje i resztę masy. Schłodzić w lodówce.

Śmietankowo-serowa delicja

Śmietankowo-serowa delicja

Mówię Wam, delicje!

Ps. i na koniec smutny komunikat, popsuł mi się aparat. :( zbliżają się święta i świąteczne wypieki (już zrobiłam listę co się pojawi na stole, same nowości, same pyszności). Ubolewam, bo nie będę się mogła tym podzielić... Ale zajrzeć możecie. Coś archiwalnego się pewnie pojawi.

Niech Wam zajączek przyniesie coś pysznego w koszyczku a mi naprawiony aparat. joł!

piątek, 22 marca 2013

Istnieje takie ciasto jak stefanka i składa się głównie z kruchego ciasta i białej masy z kaszki manny. W mojej rodzinie, natomiast znane jest ciasto stefanek - w wersji męskiej i ciemnej, i z mlekiem w proszku. Z całym szacunkiem dla stefanki, ale bije ją na głowę. Tyle powiem.

Stefanek - z mlekiem w proszku

Składniki:

na kruche ciasto:

1 kostka margaryny
5 żółtek
1 szkl. cukru
350 g mąki
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

na masę czekoladową:

7 łyżek wody
1 kostka margaryny
1 szkl. cukru
2 łyżki kakao
250 dag mleka w proszku

Wykonanie:

kruche ciasto: margarynę, żółtka, cukier utrzeć, dodać przesianą mąkę i proszek do pieczenia. Ciasto podzielić na 2 równe części, każdą piec ok. 20 min w temp. 180 stopni.

Masa: wodę i margarynę lekko zagotować, dodać cukier i kakao. Na końcu przesiane mleko w proszku, energicznie mieszać, by nie powstały grudki.

Gotową masę przełożyć na jeden kruchy blat, przykryć drugim i resztę rozsmarować na wierzch.

Gotowe.

Stefanek - z mlekiem w proszku

środa, 20 marca 2013

Te babeczki to absolutna improwizacja. Po pierwsze, miało być ciasto blondie, a że ciasto blondie bywało już często a muffinki rzadziej, to powstały muffinki... no nie do końca. Bo ciasto chyba było zbyt ciężkie albo temperatura za wysoka, bo piękne wysokie muffinki opadły po wyjęciu z piekarnika. Ich upadek był spektakularny, ale za to z klasą, tak, że zamiast muffinek zrobiły się pięknymi babeczkami. Tych, którzy nie wiedzieli, nie wyprowadzałam z błędu - tak, babeczki, owszem. ;) Trzeba było tylko zrobić nadzienie i gotowe. Serniczkowe,  w sam raz.

Babeczki blondie z nadzieniem serowym

Przepis na babeczki (taki sam jak na blondie):

Składniki:

125 g margaryny
1 jajko
0,5 szkl. cukru białego
0,5 szkl. cukru brązowego
1 szkl. mąki
1 posiekana tabliczka białej czekolady ( u mnie pół białej i pół mlecznej)
0,5 szkl. orzechów włoskich
0,5 szkl. wiórków kokosowych
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 
ps. żeby były zdrowsze, część mąki zastąpiłam zmielonymi płatkami owsianymi

Składniki na nadzienie serowe:

250 g serka twarożka
2 łyżeczki cukru waniliowego
1/3 szkl. cukru
1 żółtko
odrobina śmietany kremówki
 
Przygotowanie:
Margarynę z cukrem zagnieść, dodać jajko, mąkę i pozostałe składniki, dobrze wymieszać. Piec ok. 15-20 min w temperaturze 180 stopni.
Masa serowa: Ser można zmielić, ja nie mieliłam (był bardziej zbity i 'serowy'), rozdrobnić z cukrem, dodać żółtko i śmietankę, nie za dużo, by nie było zbyt rzadkie.
 
Wyłożyć na schłodzone babeczki, schłodzić na parę godzin w lodówce.
Babeczki blondie z nadzieniem serowym

 

 

 

 

 

poniedziałek, 18 marca 2013

Pyszna, lekka, wilgotna, śmietankowa, zachowuje świeżość do wielu dni... ale zazwyczaj tylu dni nie wytrzymuje. Fajna babka. U mnie w formie keksowej, ale można w każdej, na upartego i na prostokątnej blasze wyjdzie. Nie ma innej opcji.

Polecam.

Babka śmietankowa

Składniki:

1 szkl. cukru
2 szkl. mąki
3 jajka
2 łyżki cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szkl. gęstej śmietany (lub jak ktoś woli wersję jeszcze bardziej śmietankową - serka homogenizowanego)
 

Składniki na lukier królewski cytrynowy:

1 białko
1 szkl. cukru pudru
sok z cytryny

Przygotowanie:

Jajka ubijamy z cukrami, dodajemy śmietanę, mieszamy, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, mieszamy nadal i wylewamy do natłuszczonej i posypanej bułką tartą foremki. Pieczemy ok. 1 h w 180 stopniach. Polewamy lukrem (jeżeli jest za rzadki dodać cukru)

Babka śmietankowa

Gotowe!

niedziela, 17 marca 2013

Kto ma ochotę na coś słodkiego, a niekoniecznie na pieczenie, które wiąże się, po pierwsze, z dodatkowymi zakupami, po drugie, z dodatkową robotą, po trzecie, z dodatkowym kaloriami, bo im czegoś jest więcej, tym więcej się zje, temu proponuję lekki deser. Z mleka w proszku robiłam już wszelkie możliwe masy we wszelkich możliwych kombinacjach, i w wersji white: rafaelkowo, biało-michałkowo, krówkowo i w wersji black: czekoladowo, piernikowo, orzechowo. Nigdy jakoś nie robiłam nic w wersji owocowej. Dlatego, tak na zachętę, by zaprosić w końcu wiosnę, coś kolorowego, owocowego, wiosennego.

Lekki krem cytrynowy z mleka w proszku

Składniki:

1 szkl. mleka w proszku
0,5 kostki margaryny
0,5 szkl. cukru (ewentualnie cukru pudru)
pół laski wanilii
starta skórka cytrynowa
sok z cytryny
3 łyżki wody
 

Przygotowanie:

Margarynę rozpuścić z wodą, dodać cukier, następnie laskę wanilii, i sok z cytryny. Wszystko rozpuścić, na koniec dodać startą skórkę z jednej cytryny i przesiane mleko w proszku, zdjąć z gazu, mieszać energicznie, by nie powstały grudki. Lekko ostudzić i... można jeść, im dłużej studzimy tym gęstszy robi się krem. więc może nie do końca taki lekki...

ps. z bitą śmietanką byłoby jeszcze milej...

piątek, 01 marca 2013

Dziś pierwszy marca. To jeszcze nie początek wiosny, ale pierwsze jej oznaki można poczuć, śniegi puściły, wyszło słońce. Choć zimno nadal i z kożuchami i czapkami rozstawać się jeszcze nie radzę, to pewne zmiany w diecie można powoli wprowadzać. Na początek: more more vegetables, please!

Pasta warzywno - twarożkowa. Smaczna przekąska sama w sobie lub do chleba.

Pasta twarożkowa

Pasta twarożkowa

 

Składniki:

500 g chudego twarogu
100 g jogurtu naturalnego (może być grecki)
pęczek rzodkiewek
1 duży ogórek zielony
2 ogórki kiszone
papryka czerwona
sól, pieprz
można też użyć gotowej przyprawy do twarogu

Przygotowanie:

Wszystkie warzywa umyć, i zetrzeć na warce. Ser rozgnieść widelcem, dodać jogurt i warzywa odsączone z soku, który puściły, doprawić do smaku i gotowe.

Tagi: zdrowo
15:56, mischief569
Link Dodaj komentarz »
Top Blogi Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl
Skopiuj CSS